fredag 12 mars 2010

Regnig helg

Redan i onsdags varnade Sarah på labbet oss om att i helgen, då blir det regn. Och regn blev det. Tappert trotsade vi detta i fredagskväll och gav oss ut mot East Village till en bar som vi gått inom förut som inte ser ut mycket för världen på utsidan MEN om man tar sig in visar sig vara en himla kul klubb med osannolikt bra musik! Där hittade vi ett födelsedagsgäng som vi hängde på. Mycket kul. Hemvägen blev dock med taxi, bra val.



Lördagsmorgon. Fortfarande ösregn. Mindre sugna på att trotsa detta och gjorde det enda rätta i den situationen. Vi åkte och shoppade. Vi har blivit strålande bra på den sysslan på senare tiden, men det är ingen utmaning i detta shoppingparadis. Kul för oss, mindre kul för plånboken. För nuvarande tvåsiffrigt i antal införskaffade skor.
En fika på Starbucks blev det också, det har vi också blivit väldigt bra på.



Det blev även sushi i mindre kända Koreatown. Bara en gata men ändå ett 20tal restauranger. Tror orsaken till att vi inte fick apelsinhalvor till efterrätt var att jag råkade peta den sura serverande endast koreansk-talande tanten i magen med mina ätpinnar. Inte bra med dricks där inte...



Vägen hem som vanligen tar 20 min tog säkert 2 timmar pga strul och mera strul i tunnelbanan som då (igen!) fick ersättas med taxi. Det var dock en pärs innan vi hittade denna efterlängtade taxi. Två tjejer stretandes under samma taskiga paraply i motvind och med ett galet regnväder riktat åt alla håll. Vi måste sett komiska ut då folk sittandes inne på restauranger pekade och skrattade åt oss. Tack för den liksom.


Mindre pepp på att tampas mot regnet åter en dag gjorde att söndagen efter bagelfrukost spenderades inomhus på American Museum of Natural History. Stort och något för alla smaker tex alla världens fåglar för Henrik och massiva dinosaurier för Ingrid...











Innan vi kom hem blev det ett stopp i kvartersfavoriten Sabon, här är vi stammisar, blir igenkända av personalen.
God Natt!
Elin & Sara

5 kommentarer:

  1. Jag förstår att det inte går någon nöd på dig Sara ;) Det känns bra tycker jag!
    Hörde att Lotta skulle åka över till dig! Hoppas att ni får det topp! Ska kolla lite sista minuten om jag får!? Men det är ju superdyrt för en arm student ;)
    Kram på dig vännen
    Alina

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte riktigt släppa det här med 2-siffrigt antal införskaffade skor, hur mycket pengar för skoinköp förser Rockefeller er med egentligen?? Är inte så lite avis här nere där vi vänder på varje dollar innan vi använder den och där jag även måste ta ansvar för att Ingo inte lägger alla sina slantar på smoothies... Ett hårt liv alltså. Jag hoppas bara att nån av er har samma skostorlek som jag så man kan få lite glädje av era skoinköp retroaktivt i höst ;-)
    Kramkram
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Det låter som att ni har det härligt därborta! förutom regnet förstås... Ni har verkligen en fin blogg, kul med alla fina bilder! :)
    Shoppingen låter ju verkligen lockande... speciellt de där med skorna! Ska kolla in lite flygpriser...! :) Hoppas ni har det bra!
    Kram från Linnea

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Haha.. Ulrika: jag har 39 så om dom passar får du gärna låna, Sara har nog 38 :)
    Linnea: Jag tycker verkligen du ska kolla in flygen nu med detsamma! :) Kramar, Elin

    SvaraRadera